lördag 3 mars 2012

Vad jag har gjort

Bedrift eller nederlag, jag vet faktiskt inte, men jag har inte ens rört mina pjäxor eller skidor på hela veckan. I stället har jag: Sprungit efter tvåochetthalvtårig lillskrutt i barnbacken. Han är helt frälst! Lekt i värmestugan. Solat i niogradig backe. Fått en tår i ögat när femochetthalvtårig storskrutta åkt röd backe med skidskolan. Umgåtts med underbara nära och kära. Ballat ur bara en gång! Ätit god mat. Förundrats över att elva personer funkat så bra tillsammans i en stuga en hel vecka. Irriterat mig på folk som passar platser i värmestugan. Bastat. Kollat ungar som badat i snön. Sovit som en kratta. Klarat dagarna ändå. Promenerat. Kört runt på överfulla parkeringar. Inte hittat tidningen Skriva i hela Tandådalen. Nu är vi hemma och alla fyra har hittat en egen hörna i huset. Det är tyst. Veckan är snart slut. Nästa år åker vi igen.

5 kommentarer:

  1. Ååå. Ja jag tycker du är värd en stor guldstjärna.

    När Pluto och jag skulle trängas i en stuga så bröt vi ihop efter fyra dagar. Plääh.

    SvaraRadera
  2. Håller med Pipan STOR guld stjärna till dig, och då när sömnen har strular.
    (Och så mitt i allt så har du brytt dig om mig, tack!)

    Ärligt så vette katten om jag hade klarat en sån vecka. Mycket tycker jag verkar så mysigt innan men sen så får jag bara krup och hysteri utbrott...
    Suck!
    Njut nu av kvadratmetrar och lugnet, kram!

    SvaraRadera
  3. Lillemor Wittgren3 mars 2012 kl. 19:55

    Ja, veckan har varit helt underbar. Det är så tyst här hemma. Endast katten som håller på att spinna ihjäl sig.
    Men det var skönt att komma hem också
    Kram från mamma

    SvaraRadera
  4. Låter som en bra vecka, skidåkning är överskattat....

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt! Du är mer än skaplig..haha! Kram

    SvaraRadera