lördag 17 mars 2012

Skitirriterande bok

Då var det dags igen då. Har precis läst ut " Anna och Mats bor inte här längre" och jag är positivt överraskad.
När jag läste "Ur vulkanens mun" som är den första boken om Anna och Mats var jag mest irriterad. Tyckte inte alls om den. Ändå var det något som fick mig att läsa fortsättningen
Jag har varit skitsur när jag har läst. Men den här gången handlade min surhet om idiotiska människor som beter sig illa. Som behandlar andra som om de stod högre än dem. Som inte kan hålla sams eller ens föra ett normalt samtal med varandra.
Och jag har tänkt. Tänkt att sådär skulle jag inte bete mig. Aldrig.
Efteråt, nu när boken är utläst, slog det mig att minstörsta irritation nog handlar om rädsla. För tänk om jag skulle göra precis så där. Kan man någonsin veta hur man agerar i situationer man inte varit. I situationer man inte är nära?
Jag tror inte det.
Nästa gång jag recencerar en bok handlar den om Zlatan. Det blir nog spännande.

4 kommentarer:

  1. Jisses vad tidningar som var "tillåtna" !

    Tack igen för att du stöttar, det betyder en jäkla massa. Och jag tror att du vet om det :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har funderat på att läsa de där böckerna, jag kanske skulle ta och göra det.. Zlatan har jag inte heller läst, den kan jag nog låna av ungarnas 16-åriga kusin, och det är nog den enda bok han läst i hela sitt liv... Bara det är ju en välgärning av Zlatan....

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte illa om bägge böckerna. Punkt. Inget bra alls med dem. Förstår inte Hysén. Dåligt skrivna dessutom. Tyvärr.

    SvaraRadera
  4. Förstår inte hypen skulle jag skriva...

    SvaraRadera