söndag 4 mars 2012

Sköna söndag

Ungarna vaknar först, går upp och sätter på tvn. Tillsammans. Storskruttan gör Oboy till dem båda. De leker med lego och ser på film. Mannen läser och jag somnar om efter frukost. Mannen handlar och lagar mat. Jag och storskruttan inhandlar massor av tidningar. Äter lunch. Dricker kaffe när skruttarna bygger lego. Alla klär på sig och går ut. Skruttarna leker tillsammans. Jag läser. Det är en lugn dag och jag börjar ana hur det kan vara när skruttarna klarar sig liiiite själva.

4 kommentarer:

  1. Plötsligt händer det,var så säker,har varit med om det å detta har du framför dig,härlig känsla,skönt att tänka på när det(som så ofta)kör ihop sig! Lycka till från Gnosjö.

    SvaraRadera
  2. Ja Pyret är ju åtta år och det är skillnad......fast det är ändå mkt som ska spelas, fotboll, spel etc..

    SvaraRadera
  3. Jävulen vad skönt. Ett tu tre så flyter det på lite mer.

    SvaraRadera
  4. På ett sätt är det härligt (mina är 11 o 13 nu) och på ett annat sätt lite sorgligt, de behöver inte mig längre....

    SvaraRadera