söndag 25 mars 2012

Tack Zlatan

Jag umgås ju en del med Zlatan på kvällarna nuförtiden. En rätt intressant prick. Han har dessutom hjälpt mig med en sak. En rätt viktig sådan om man frågar större delen av jordens befolkning. Rätt oviktig om man frågar mig. Ändå.

Så här är det. Jag är totalt ointresserad av sport. Både av utövandet, hejandet, statistiken, hållapåettsärskiltlagandet och allt det andra. För er som inte läst boken kommer här en stor överraskning. Den innehåller många målreferat. Oj, det kunde nog ingen gissa!

Nu tappade jag visst tråden. I alla fall. När man håller på ett lag, gillar en särskild sportsman eller kollar mycket på sport vill man att någon ska vinna. De andra, de som förlorar, får då bli ledsna. Eller arga.

Det är det som är problemet.

Jag vill att alla ska vara glada. Hela tiden. Alltid. Always. Då funkar det inte att ha ett favoritlag. Det som inte heller funkar är att tävla själv.

Äntligen har jag förstått!

3 kommentarer:

  1. Hahaha, jag har inte heller någon förståelse för tjusningen med sport, jag vill att alla ska vara glada och nöjda...

    SvaraRadera
  2. Och jag är för tävlingsinriktad för att följa något enskilt lag. Jag tar det ju personligen om fel person vinner i frågesport på TV. Tänk om jag skulle investera åratal i ett enda lag...inte bra.

    SvaraRadera
  3. Haha, barn är för underbara med sina repliker!! Äntligen en som jag, NOLL intresse för sport!!!
    Ha en skön måndag!!

    SvaraRadera