onsdag 9 oktober 2013

Det är kontrasterna jag vill åt

Jag älskar att springa- när jag är sjuk.
Jag är väldigt intresserad av mode- när jag inte bytt från mjukisbyxor på tre dagar.
Jag suger åt mig sminktips och make over-tv -när jag varit förkyld en vecka.
Jag vill gärna bo ensam i lägenhet  -när huset varit fullt av familj och pannan ska fyllas och utemöblerna står kvar och blommorna i blomlådan vissnat och alla vill ha middag och alla kläder är otvättade.
Jag älskar grönsaker - när jag stått vid godisskåpet för länge.
Jag vill läsa en hel dag - när huvudet inte orkar koncentrera sig på något.
Jag suktar efter massor av pengar - när jag inte alls kan göra/ köpa allt jag vill.

Även om jag har det riktigt bra och för det mesta är rätt nöjd med allt det där jag faktiskt har.

Nu är det okej att säga "Gå och lägg dig!"

1 kommentar: