söndag 20 oktober 2013

Det jag läser nu

Det jag läser nu har en del övrigt att önska. Jag har kommit ungefär 50 sidor in och upplever språket som korthugget. Som om det vore novellspråk. I kortare text hade det fungerat, men att läsa en hel bok på detta sätt blir inte bra. 

Det finns också en hel del konstiga formuleringar och jag märker att den som skrivit nog blivit blind för sin egen text. 

Dessutom stämmer inte vädret överens. Det som i ena kapitlet är en varm period, har i nästa blivit en vår med kalla vindar. 

Jag gillar storyn, tycker ploten är intressant men anser att den som skrivit detta behöver arbeta med sin text innan den är färdig att sugas in av andra. 

Läsa klart ska jag, det tycker jag texten är värd efter de timmar som lagts ned av den som skrivit. Jag kommer hitta mer saker att arbeta med, det är jag säker på. Att jag kommer få arbeta hårt med att rätta till allt, är jag också säker på. 

Den som skrivit? Det är ju jag.

1 kommentar: