torsdag 31 oktober 2013

Jag stänger ner

Idag ber jag om ursäkt till:

Alla människor i världen som inte har tillräckligt att äta.
Alla som är utsatta för olika övergrepp.
Alla som lever i små eller stora krig.
Alla som tyngs av saker som gör dem ledsna.
Alla som inte orkar.
Alla som inte kan.
Alla som inte blir rätt behandlade.
Och alla andra.

Det är mitt fel.

Tycker jag när jag överöses av allt detta. Jag vill göra något för alla. Och det fattar till och med jag, att det kan jag inte. Det är inte det att jag inte hjälper någon men det blir aldrig tillräckligt. Hjärnan suger in allt och orkar inte sortera. Istället blir det för tungt. Därför måste jag stänga ner nu. Låta bli att läsa om dem alla. Det är, för tillfället, det enda sättet. Det vet jag. Så nu gör jag det. Hur illa till mods det än får mig att känna mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar